februari 2022
Samen online aan de slag met differentiatie!
Wat betekent Differentiatie binnen de context van Leren door doen? Op 8 februari gingen collega's van 6 verschillende Vakcolleges aan de slag met dit vraagstuk. Muriel Daal begeleidde deze online kennisdeling. Na een korte
Vakcollege Tabor d’Ampte en Horizoncollege ontwikkelen samen een doorlopende leerlijn
Vlak voor de kerstvakantie ontvingen de adviseurs LVV een mailtje van Vincent Swier van Techmavo Tabor d ‘ Ampte: ‘Hoi Muriel en Ineke, in de bijlage ons ontwerpdocument voor de doorlopende leerlijn mbo/vmbo niveau
januari 2022
Als Vakcolleges maken we ons zorgen over de praktijkcomponent Nieuwe Leerweg!
Dat was het statement tijdens de goed bezochte online belangenbehartiging op 24 januari over de ontwikkeling van de Nieuwe Leerweg. Middels dit artikel roepen we u op te reageren via de vragenlijst als u
december 2021
Kennisdeling over Technologie in de zorg
Technologie in de zorg ontwikkelt zich razendsnel. Je kunt dan denken aan domotica, robotica en e-health. Hoe kun je deze ontwikkelingen een plaats geven in je curriculum? Hierover gingen deelnemers afkomstig van diverse Vakcolleges
Lasagne of een smoothie?
Met deze pakkende metafoor gingen deelnemers van diverse Vakcolleges aan de slag om ervaringen uit te wisselen over vakkenintegratie. Deze online bijeenkomst had deelnemers van diverse pluimage: variërend van een stagiair die afstudeeronderzoek doet
november 2021
In gesprek met OCW over profiel- en keuzevakken in de Nieuwe Leerweg
Stef Macke (Vakcollege Tabor d'Ampte) en Johan Dekker (Vakcollege Petrus Canisius) hebben het initiatief genomen tot een brief aangaande de praktijkcomponent in de nieuwe leerweg. Als netwerkorganisatie LVV zijn we daarbij aangesloten en mede-ondertekenaar.